good song deserves to be heard

now playing_Truelovewaits_radiohead

HTML code

Wednesday, November 18, 2009

faridah binti kuku

fikiran luas jadi sempit..
fikiran sempit di dalam tempurung..
dunia indah ciptaan dia..
tempurung sempit si faridah binti kuku..

molek di pandang sedap di pegang..
malangnya bukan realiti yg di offer..
realiti dunia kau boleh dibuang..
bila jumpa si faridah binti kuku..
hilang gelap terbitlah terang..
terang yang dusta..

molek pakaian si faridah binti kuku..
pilihannya biru dan putih..
buat pemuda pemudi celik mata memandang..
siang tak kenal malam, mlm tak jumpa siang..

aku sendiri pun terkena..
dek penangan si faridah binti kuku..
sampai sekarang masih tak sedar..
masih tak cukup kuat untuk tarik handbrake..
handbrake yg selama ni jadi kekuatan..
haus dan lemau di tangan faridah binti kuku..

suami dibiarkan haus tiada teh..
isteri di biarkan melopong seorang diri..
anak-anak tak diberi sarapan pagi..
kawan-kawan dibiarkan menunggu..
teman wanita di marahi "awak flirt kan?"
teman lelaki pun kena marah "u hari-hari chat dengan dia kan?"
melihat manusia mudah melenting..
faridah binti kuku ketawa besar..

hari ini aku sedar..
faridah binti kuku perlu dihapuskan..
biarlah aku mula dengan diri sendiri..
biarlah pengunduran aku jadi langkah membantah..
walaupun kemungkinan besar tiada pun yg nak mengikut..
mungkin aku jadi org gagal yg diketawakan..
mungkin aku jadi pemenang yg ketawa paling akhir..


"iya, faridah binti kuku mesti dihapuskan.."

2 comments: