good song deserves to be heard

now playing_Truelovewaits_radiohead

HTML code

Sunday, May 15, 2011

Pensunatan Jiwa (Versi hilang dara)

A friend of mine asked me to read back what I wrote 3 years ago on friendster. pensunatan jiwa. He didn't tell me why. kenapa nak baca balik apa yang aku tulis dulu? aku ingat dia ada tulis something funny untuk dikongsi ataupun sengaja ajak online guna friendster since facebook terlalu glemer dan dah jadi membosankan bila hari-hari aku pandang.

Bila aku baca, berbakul-bakul perasaan datang menyerang serentak. terperanjat aku. betul ke aku penah tulis benda alah ni dulu?

pensunatan jiwa adalah tulisan aku mengenai kehidupan. apa yang aku tahu pasal kehidupan sebenarnya? aku baru 23 tahun masa aku tulis. aku rasa bodoh gila bila aku baca balik apa yang aku tulis. rasa macam nak delete semuanya, biarkan kebodohan aku tu lenyap dari dunia internet. aku tulis pasal pembersihan jiwa, pasal cara kita patut jalankan hidup dan macam-macam lagi macam aku ni seorang bijak pandai berusia 200 tahun.

tapi bila perasaan berbakul-bakul tu mula mendap dalam pemikiran aku, datanglah pendekar hitam memberi salam. oh, baru aku faham. setelah berbincang dengan pendekar hitam tentang apa yang aku patut buat, aku start kereta pegi puncak jalil. sampai punca jalil aku bertapa kat satu gua gelap yang mana tempat-tempat macam ni memang hishamudin rais benci. cukup 5 jam bertapa, aku balik rumah dengan senyuman.

p/s: hari-hari kita kena belajar benda baru, apatah lagi bila umur dah tua-tua ni.


No comments:

Post a Comment