good song deserves to be heard

now playing_Truelovewaits_radiohead

HTML code

Thursday, August 13, 2009

Tiang Terbalik & Igt x pada si lalang?

perkara satu - tgn dah menggigil. kepala dah pening-pening. rumah dah makin sunyi. kehendak nafsu diketepikan (sangat jarang begini). mgkn ada yg kena. tipu? tak kot. dalam bhs berkawan kita tak panggil tipu. kita panggil "gehehe..ala rilek la, aku lupe le nak bgtau awal2" heh. aku harap tak jadi masalah. tidak, aku tau tak jadi masalah. pasal aku tau percaturan politik si pencatur awal2 lagi. dari lunak "emm..ok..set..", aku tau dia bercakap bahasa politik. bahasa lbih dari satu maksud. bahasa ckp tak semestinya betul atau salah. mangsa? si hensem ray ban. aku mula-mula yakin aku dah cover semua. lari setempat, lari laju, lari senyap-senyap, larian kebelakang. last2 aku dapat pelajaran kedua. tiang yg kita pusing tu, blh kena terbalik. kalau diterbalikkan, sape yg kat dpn sape yg kat blkg? heh.

perkara dua - bagaimana aku harap aku blh jadi lebih hebat. aku mau, tapi aku tak mampu. bkn aku tak larat. aku larat. ni bkn soal larat tak larat. mcm mana aku selama ni pk blh jadi lbh bijak. kadang2 rasa mcm tak guna. sekeping daging tu kena jaga. bkn setiap kali aku yg betul. mgkn aku silap kali ni. mgkn selama ni aku yg silap tapi kali ni baru perasan. mgkn karier politik aku mula di baca. si luncai yg aku biarkan terjun tu rupa-rupanya bwk tong oksigen. lalang2 yg aku pandang rendah selama ni mgkn berliuk lentuk dgn irama tertentu yg aku tak faham.

jalan sebenarnya mudah. aku nampak. tapi buat-buat x nampak. manusia.

4 comments:

  1. aku mmg tggu post lps tiang trbalik...

    ReplyDelete
  2. aku tak tau camne blog ko ni tetiba masuk dlm bloglist aku... mungkin domain ko ni saper ngn domain blog member aku.. sbb dia dah disable url blog ni... tup² ko lak register ngn url yg sama..


    anyhow.. have a nice blogging day bro..

    ReplyDelete
  3. seyes...i tot the the bogger is a fren of mine..mana die? n what happen? poje? ko kat ner?

    ReplyDelete