good song deserves to be heard

now playing_Truelovewaits_radiohead

HTML code

Tuesday, September 29, 2009

Aku Bercakap

aku bercakap dengan burung gagak,
bkn seekor tapi tiga atau empat,
kata-katanya penuh kebencian,
benci dengan hakikat hidup,
ini tak betul, itu yang salah,
makin jauh dari tali persahabatan,
yang dulu jadi azimat..

aku bercakap dengan si cermin,
gayanya hebat berkata-kata,
tak pernah salah kalau berbicara,
kebanggaannya jadi sang petah
di pentas dunia
dunia dusta, dunia sementara..

aku bercakap dengan jantungku,
degupannya perlahan tak seperti selalu,
tapi perlahan yg penuh tawakal,
"saya berserah je"
aku peluk, aku cium, aku genggam,
genggam erat biar ia terus berdegup..
terus lah kau berdegup..

aku bercakap dengan si penilik nasib,
lihat nasib dalam teh tarik,
berbicara bahasa pendeta,
bahasa nasihat halus dalam gelak-tawanya,
sindiran tajam menusuk di jiwa,
ya, aku faham..

2 comments:

  1. cret!~ tumpang pancut, tande kawasan...
    xde mase nk berak, bz gler...
    lme xmlapak ni..

    ReplyDelete